پرواز سیستمی


پرواز برنامه‌ریزی شده که در ایران از آن به پرواز سیستمی یاد می‌شود، مستقیاٌ از طریق ایرلاین مقرر شده و مقررات ویژه خود را داشته و قیمت آن توسط ایرلاین مربوطه تعیین می‌شود.

مزایای بلیط سیستمی

ضمن این که بلیط سیستمی قیمتی ثابت داشته و از طریق ایرلاین تعیین می‌شود، مهمترین ویژگی این نوع بلیط قابل استرداد بودن آن است. بدین طریق که اگر مسافری به هر دلیل از پرواز منصرف شود و یا به علت تاخیر حضور در فرودگاه، پرواز را از دست دهد درصدی از کل قیمت بلیط سیستمی بعنوان جریمه کسر شده و مابقی به مسافر عودت داده می‌شود.تمایز دیگر بلیط سیستمی در مقایسه با بلیط چارتری در متغیر بودن قیمت آن نسبت به بزرگسال، کودک و نوزاد می‌باشد. در تمام ایرلاین‌ها از مسافر بزرگسال قیمت کامل سفر دریافت شده اما به ازای هر کودک و نوزادقیمت کمتری پرداخت می‌شود.

بلیط چارتری

شرکت‌های هواپیمایی در کنار پروازهای مقرر و برنامه‌ریزی شده خود، گاهی اقدام به ایجاد پروازهای چارتری می‌کنند. همچنین برخی از آژانس‌های مسافرتی تمام یا بخشی از صندلی‌های هواپیما را خریداری کرده و سپس آن را در قالب بلیط هواپیمای ارزان عرضه می‌کنند که به این آژانس‌ها، شرکت‌های چارتر کننده اطلاق می‌شود.

مزایا و معایب بلیط چارتری

پایین بودن قیمت بلیط چارتری در مقایسه با بلیط هواپیما سیستمی به عنوان یک مزیت عمده در نظر گرفته می‌شود و در غالب اوقات سفر، تهیه بلیط چارتری مقرون به صرفه است. البته این قیمت در روزها و ساعات مختلف روز متغیر است. اما چارتر کننده در فصول و مناسبت‌هایی خاص این قیمت را بنا به تقاضا و استقبال مسافرین بالا می‌برد. برای مثال قیمت بلیط کیش در ایام نوروز، به دلیل افزایش تقاضا برای سفر به کیش بالاتر از روزهای عادی است.از معایب خرید اینترنتی بلیط چارتر غیرقابل استرداد بودن آن است و مسافر در صورتی که بنا به هر دلیل پرواز را از دست داده یا از تصمیم خود برای مسافرت منصرف شود، درصدی از استرداد بلیط عودت داده نمی‌شود.

بلیط لحظه آخری

این بلیط به خودی خود در تقسیم بندی انواع بلیط‌ها جا نمی‌گیرد و درواقع همان بلیط چارتری است که دارای نوسان قیمت بوده و پرتقاضا بودن یک مسیر با تغییر قیمت آن متناسب است. به عنوان نمونه بلیط ارزان کیش در ایام خاصی قیمت بخصوص دارد، اما با نزدیک شدن به ساعت پرواز در صورتی که صندلی‌های خالی در هواپیما وجود داشته باشد قیمت بلیط به طور چشمگیری افت می‌کند و چارتر کنندگان این نوع بلیط‌ها را بلیط لحظه آخری ارزان می‌نامند.

اطلاعات تماس

برگزاری تورهای تخصصی نمایشگاهی اروپا
(نمایشگاه آلمان، نمایشگاه ایتالیا، نمایشگاه فرانسه)
ویژه هیات های تجاری و بازرگانی

میدان ونک ابتدای خیابان صانعی ساختمان 33 طبقه 4 شرقی واحد 38

22224749 21 98 + / 88887056 21 98 +

3518192 938 98 + (paniznparvaz@)

info[at]panizan[dot]com

Website Traffic

مهمانان