گزارش تور حمل و نقل ریلی برلین (Innotrans 2016)

انجمن مهندسی ریلی ایران به منظور ارتقای دانش مدیران شرکتهای ریلی ایران با همکاری آژانس پانیذان پرواز بین الملل اقدام به برگزاری تور بازدید از بزرگترین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی جهان را نمود. بازدید از این نمایشگاه و ملاقاتهای انجام شده دستاوردهای بسیاری را برای انجمن و اعضای بازدیدکننده به همراه داشت که گزارش مختصر آن جهت اطلاع اعضای محترم و سایر علاقمندان به شرح زیر می باشد:

کلیه اعضای تور در تاریخ 22 شهریور ماه 1395 با حضور آقای مهندس بهره دار رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران به سرپرستی آقای مهندس ناجیان مدیرعامل گروه شرکتهای پانیذان از تهران عازم برلین شدند که پس از استقبال از طرف نماینده پانیذان در برلین به هتل 5 ستاره شرایتون در مرکز شهر برلین منتقل شدند و پس از استراحت در هتل گشت کوتاه شهری در برنامه بود که انجام شد.

 

روز بعد که اولین روز نمایشگاه بود کلیه اعضای تور با ماشین اختصاصی از مقابل هتل محل اقامت به نمایشگاه منتقل شدند. اولین ملاقات انجمن با شرکت حمل و نقل ریلی دولتی آلمان بود این ملاقات میان رئیس انجمن ایران و مدیران ارشد حمل و نقل ریلی آلمان(DB) انجام شد و راههای گسترش همکاری بین صنایع ریلی دو کشور مورد بحث قرار گرفت که تاکید انجمن ایران بر انتقال تکنولوژی به ایران متمرکز بود که طرف آلمانی نیز ضمن درک موارد درخواستی اظهار تمایل در رابطه با تداوم همکاری با ایران را نمودند، بلافاصله پس از این ملاقات شرکت حمل و نقل دولتی ایالت براند بورگ آلمان نیز درخواست ملاقات با رئیس انجمن ایران را نمودند که این درخواست از طرف آقای مهندس بهره دار مورد قبول قرار گرفت و جلسه با مدیر ارشد این شرکت آغاز شد و محور اصلی گفتگوها به مانند قبل بر توسعه همکاری در زمینه انتقال تکنولوژی به ایران بود.

همزمان با برگزاری این جلسات شرکتهای دیگر ایرانی حاضر در این تور نیز به طور جداگانه ملاقاتهای بسیار مفیدی با طرفهای خارجی خود داشتند که در صورت تمایل این عزیزان به ارائه گزارشات جلسات خود، نتیجه این مذاکرات نیز به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید. روز اول پس از 8 ساعت بازدید از نمایشگاه و جلسات متعدد به پایان رسید و در انتها اعضای گروه به هتل محل اقامت انتقال یافتند.

 

در روز دوم علاوه بر ادامه بازدید از غرفه های متعدد که شامل 44 سالن بود مهمترین جلسه انجمن با شرکت BTS بود شرکت BTS یک شرکت هلدینگ ریلی در آلمان است که فعالیت های عمده آن تحقیقاتی و آموزشی است که شامل کلیه مسائل تحقیقاتی از جمله زیر ساخت ها شامل بررسی خاک و محل استقرار ریل ها، سیگنالها، مسائل آموزشی و کلیه مسائل نرم افزاری در زمینه ریلی می باشد که با همکاری مستقیم دانشگاه درسدن آلمان خدمات ارزنده ای را به شرکت حمل و نقل ریلی آلمان و سایر کشورها ارائه می نماید.

لازم به ذکر است که از مدتها قبل انجمن مهندسی ریلی ایران متن تفاهم نامه ای با این شرکت تهیه نموده بود که پس از تغییرات مورد نظر ایران سرانجام پس از یک ساعت مذاکره به امضای نهائی رسید. در این جلسه کلیه مدیران ارشد این شرکت هولدینگ از

 

 

جمله آقای هارالد رودریگر مدیرعامل این شرکت هولدینگ، آقای لی بیگن معاون مدیرعامل، پروفسور آرند استفان استاد دانشگاه درسدن و مدیر بخش آموزش و تحقیقات این هولدینگ و سایر مدیران ارشد حضور داشتند و تفاهم نامه مذکور به امضای مدیرعامل این شرکت و آقای مهندس بهره دار رسید.

متن کامل این تفاهم نامه در انجمن موجود می باشد.

از نکات مهم این جلسه تفاهم در رابطه با ایجاد یک کلاس اموزشی در دانشگاه درسدن همراه با بازدید از مراکز عمده تحقیقات صنایع ریلی در آلمان جهت اعضای انجمن و سایر علاقه مندان می باشد. این برنامه در اردیبهشت ماه سال 1396 در آلمان برگزار خواهد شد.

نظر به آنکه محتویات آموزشی این دوره قرار است از طرف انجمن به این شرکت اعلام شود بدینوسیله از کلیه علاقه مندان دعوت می شود تا موارد مورد علاقه خود را به انجمن اعلام نمایند تا در این دوره آموزشی لحاظ شود.

اطلاعیه این دوره آموزشی و جزئیات آن متعاقباً از طرف انجمن به اعضا اعلام خواهد شد.

 

روزهای سوم و چهارم نیز به بازدیدهای مختلف غرفه های گوناگون گذشت. لازم به ذکر است که کلیه مدیران ارشد حمل و نقل ریلی شیراز در این تور حضور داشتند که ملاقاتهای مهمی را با شرکت زیمنس و سایر شرکتها به انجام رساندند.

انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران امیدوار است که بازدید از این نمایشگاه و مذاکرات انجام شده برای کلیه اعضای این انجمن مفید واقع شده باشد. بدینوسیله از مدیریت آژانس پانیذان پرواز آقای مهندس ناجیان که از ابتدا تا انتهای سفر همراه اعضای این تور بودند و مسئولیت تنظیم جلسات و ترجمه مذاکرات را داشتند تشکر و قدردانی می نمائیم.

اطلاعات تماس

برگزاری تورهای تخصصی نمایشگاهی اروپا
(نمایشگاه آلمان، نمایشگاه ایتالیا، نمایشگاه فرانسه)
ویژه هیات های تجاری و بازرگانی

میدان ونک ابتدای خیابان صانعی ساختمان 33 طبقه 4 شرقی واحد 38

22224749 21 98 + / 88887056 21 98 +

3518192 938 98 + (paniznparvaz@)

info[at]panizan[dot]com

Website Traffic

مهمانان